KFC Nederland; Gasten zo efficiënt mogelijk helpen
KFC Nederland en Contact Center Live werken al sinds 2016 samen. KFC was een bestaande Zendesk gebruiker die op zoek was naar een partner om meer uit het platform te halen. Hierin gaf KFC aan veel belang te hebben in een “lean” systeem met veel flexibiliteit en een hoge capaciteit voor rapportage. Het doel van het systeem was om gasten efficiënt te kunnen helpen, en waardevolle feedback per restaurant aan te leveren om consistent de geleverde service te kunnen verbeteren. In 2020 stuurt de gastenservice via Zendesk 82 restaurants in Nederland en België aan.
De oplossingen van contact center live
In overleg heeft Contact Center Live allereerst het systeem doorgenomen en daaruit een voorstel gedaan voor een samenwerking op projectbasis: De eerste stap was een complete herstart in de inrichting van het systeem. KFC werkt op een franchise basis, wat de noodzaak van een stabiel systeem met heldere contactlijnen per restaurant en franchise met zich meebracht. Ook waren de inkomende kanalen belangrijk, om het mogelijk te maken voor gasten om snel te communiceren in de omgeving waar zij zich prettig voelen.
Live trainingen bij KFC
Na het uitvoeren van de verbeteringen van het systeem heeft Contact Center Live trainingen verschaft voor het team bij KFC, en in samenwerking met het team rapportages opgezet en bijgehouden binnen Insights. Hiermee garandeerde KFC zichzelf van een consistente stroom van waardevolle data om mee te werken.
Rapportages verder aan scherpen
Nadat Zendesk aankondigde het Insights programma stop te zetten en te vervangen met de nieuwe Explore applicatie, heeft Contact Center Live samen met het team de kans genomen om de rapportage nog verder aan te scherpen. Hierin verschafte Contact Center Live nieuwe trainingen en verdere ondersteuning in het maken en delen van interactieve rapportages voor de verschillende franchises en medewerkers.
Een partner die altijd klaar staat om te helpen
Megan Meijer, de Customer Service Executive bij KFC, beschrijft de samenwerking met Contact Center Live als volgt.
“Contact Center Live is altijd beschikbaar en klaar om te helpen met elk probleem of vraagstuk. Bijna alle problemen zijn binnen een dag verholpen, een erg prettig idee. Voor mij was Zendesk een onbekend platform, maar zij namen de tijd om mij alle dingen aan te leren. Ze zijn erg geduldig en nemen de tijd om alles zorgvuldig uit te leggen. Ik ben erg tevreden over hun dienstverlening!”