We weten allemaal hoe het voelt om als klant niet gehoord te worden. Met een efficiënte klantcontactomgeving zorg je voor blije klanten en tevreden medewerkers.

Doorverbonden worden, steeds weer dezelfde vragen beantwoorden. We weten allemaal hoe het voelt om als klant niet gehoord te worden. Frustrerend voor de klant, maar ook voor de medewerker. Met een efficiënte klantcontactomgeving zorg je voor blije klanten en tevreden medewerkers. Een win-winsituatie voor jou als klantcontactmanager.

Te veel ballen hooghouden

In een traditionele klantcontactomgeving moet een medewerker op het moment dat een klant aan de – digitale – bel trekt, gegevens uit diverse omgevingen halen. Als een razende moet hij – of zij – wisselen tussen applicaties om overal stukjes informatie vandaan te halen om met dat ene, juiste antwoord naar de klant te komen. Negen van de tien keer gaat dat niet goed. We hebben het allemaal weleens meegemaakt: je wordt doorverbonden, je moet keer op keer dezelfde vragen beantwoorden of het duurt eindeloos voor je vraag of klacht behandeld wordt. Frustrerend voor de klant, frustrerend voor de medewerker, en frustrerend voor jou als klantcontactmanager. Op die manier maak je te veel kosten, moet je te veel ballen hooghouden en mis je het inzicht in de klantcontactprocessen.

Gouden combinatie

Als je je medewerkers efficiënter kunt inzetten, bespaar je kosten en heb je blijer personeel en tevredener klanten. Je medewerkers binnen de klantcontactomgeving moeten zich één met je product of dienst gaan voelen. Via welk kanaal het klantcontact ook verloopt, als de medewerker de vraag direct inhoudelijk correct kan afhandelen, betekent dat in alle opzichten winst. Techniek kan je medewerkers daarbij ondersteunen. Niet elke medewerker is hetzelfde. Iedereen heeft zijn eigen talent, kennis en ervaringen. Desondanks wil je dat elke klant optimaal geholpen wordt. Steeds weer. Door de juiste techniek in te zetten, kun je je medewerkers begeleiden. Je helpt ze niet alleen inhoudelijk – wat is het juiste antwoord op de vraag – maar ook door het hele proces. Als ze de juiste informatie over de juiste klant overzichtelijk bij elkaar in één scherm vinden, hebben ze een 360-graden-overzicht. Zo kan het klantcontact zo efficiënt mogelijk worden afgehandeld. Daarmee voelt niet alleen de klant zich herkend en gekend – ongeacht welke medewerker hij aan de lijn heeft –, je zorgt ook voor tevreden medewerkers. Twee vliegen in één klap: je creëert de ideale klantreis, en zorgt tegelijkertijd voor de optimale medewerkersreis. Een gouden combinatie.

Nieuwsgierig?

Die ideale klantreis, de optimale klantbeleving, is de primaire factor waarmee je je kunt onderscheiden van de concurrentie. Daarmee is het bepalend voor de toekomstbestendigheid en het succes van een organisatie, op korte én lange termijn. Wil jij je ook optimaal onderscheiden in de markt? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zoeken graag samen met jou naar dé ultieme oplossing voor jouw klantcontactcentrum. Eerst eens verder kennismaken? Blijf dan op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.