Mensen kiezen vandaag de dag steeds vaker voor live chat. Het verbetert niet alleen de klantervaring, het verhoogt ook nog eens de productiviteit.

Mensen kiezen vandaag de dag steeds vaker voor live chat. Online groeit de behoefte aan snel en persoonlijk contact, zeker onder millennials. Live chat verbetert niet alleen de klantervaring, het verhoogt ook nog eens de productiviteit van de medewerker. Tijd om chat te integreren in je callcenter.

Reactiesnelheid

Klanten kiezen tegenwoordig meer voor live chat dan een aantal jaar geleden. De reactiesnelheid is vele malen hoger dan e-mail en op die manier blijft de telefoon beschikbaar voor andere dingen, of dat nu werk is of privé. Ook voor thuiswerkers is het een ideale manier om, tijdens het werk, even snel een vraag te stellen. Het wachten op reactie wordt bij chat als minder vervelend ervaren en als de kwaliteit van het antwoord gelijk is aan het antwoord dat je krijgt via andere kanalen, waarom zou je het dan niet gebruiken? Vooral millennials bellen zelden. Of het nu gaat om sms, WhatsApp of Facebook Messenger, millennials geven de voorkeur aan communicatie die mobiel en direct is, zodat ze onmiddellijk en onderweg kunnen reageren.

Een paar indrukwekkende cijfers

  • 75% van de mensen geeft de voorkeur aan live chat boven elk ander kanaal.
  • 51% van de klanten wil dat bedrijven 24/7 bereikbaar zijn.
  • 63% van de millennials geeft er de voorkeur aan dat hun basisvragen voor klantenondersteuning worden beantwoord via live chat.
  • De wereldwijde markt voor live chatsoftware zal naar verwachting groeien tot $987 miljoen in 2023.
  • De gemiddelde klanttevredenheid bij het gebruik van live chatservice in de technologie-industrie is meer dan 87%.

Productiviteit

Niet achter elke chatbox zit een persoon van vlees en bloed. Vandaag de dag is live chat ook aan te vullen met chatbots en zelfs AI-chatbots. Gekoppeld aan actuele kennisbank artikelen kan een organisatie heel efficiënt en direct de juiste informatie verstrekken aan haar klanten. Zo kun je nog meer klanten helpen, wachttijden verkorten en de klanttevredenheid verhogen. Dan kan jouw medewerker die vragen oppakken waar menselijk contact echt nodig is.

Geïnspireerd?

Wil jij een callcenter dat klaar is voor de toekomst? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zoeken graag samen met jou naar dé ultieme oplossing voor jouw organisatie. Eerst eens verder kennismaken? Blijf dan op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.