Een heel nieuw jaar vol mogelijkheden ligt voor ons. Met deze vijf tips laat je de medewerkers van jouw klantcontactcentrum shinen.

Een heel nieuw jaar vol mogelijkheden ligt voor ons. Als je er net zo veel zin in hebt als wij, wordt het vast een spetterend 2022. Met deze vijf tips laat je de medewerkers van jouw klantcontactcentrum shinen.

1. Maak van je supportmedewerker een superagent

Door een goede supportmedewerker te combineren met de juiste technologie, ontstaan superkrachten waarmee je klant supersnel en heel efficiënt geholpen kan worden. Van self-service-technologie tot continue lerend systematiek en van emotionele intelligentie tot het juiste aanpassingsvermogen, met de juiste superkrachten blaast jouw supportmedewerker je klant van z’n sokken in 2022.

2. Transformeer de klantervaring met een moderne IVR

Telefoonmenu’s, dat is echt heel erg 2021. Moderne slimme IVR, that’s in a different league. Geen gedoe voor de klant, geen gedoe voor de medewerker, kortere menukeuzes en ga zo maar door. Door een slimme, moderne IVR in te zetten kun je je merkimago in 2022 door het dak laten gaan.

3. Verbeter de klantervaring met live chatsupport

Mensen kiezen vandaag de dag steeds vaker voor live chat. Online groeit de behoefte aan snel en persoonlijk contact, zeker onder millennials. Live chat verbetert niet alleen de klantervaring, het verhoogt ook nog eens de productiviteit van de medewerker. 2022 is hét jaar om chat te integreren in je callcenter.

4. Ga efficiënt met je tijd om

Het klantcontactcentrum is het visitekaartje van je bedrijf. Het is minstens zo belangrijk als je winkelbalie of receptie, ook al is het contact niet fysiek. Door voor een adequate oplossing te kiezen, en je processen te stroomlijnen, zorg je dat je klanten tevreden zijn en blijven. In 2022 is het tijd om je medewerkers stukken efficiënter en effectiever aan het werk te zetten.

5. Zorg dat je callcenter ook ná 2022 een gepersonaliseerde en naadloze klantervaring neerzet

Hybride werken, de cloud, artificial intelligence, omnichannel en dan moet je ook nog empatisch en persoonlijk zijn. Dat zijn de trends waar je als klantcontactmanager mee moet dealen, om klaar te zijn voor de toekomst.

Even een stapje terug

Met alle soorten nieuwe kanalen, functionaliteiten en verschillende leveranciers van helpdesksoftware, zou je maar zo de weg kwijt kunnen raken. Dat maakt de keuze voor een oplossing die bij je past soms complexer dan nodig. Tijd om even terug te gaan naar de basis. Vanaf daar kun je rustig weer opbouwen zodat 2022 alsnog jouw jaar wordt!

Op naar een mooi 2022!

Wij wensen alle klanten, medewerkers en relaties een heel mooi, sprankelend en gezond 2022 en kijken ernaar uit om samen met iedereen weer veel mooie klantreizen neer te zetten. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zoeken graag samen met jou naar dé ultieme oplossing voor jouw customercontactcenter. Eerst eens verder kennismaken? Blijf dan op de hoogte door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.