Zo implementeer je een chatbot voor een betere service

Zo implementeer je een succesvolle chatbot voor een betere klantenservice

Hoe bereik je de gewenste klantbeleving met behulp van chatbots en hoe zet je deze technologie optimaal in voor jouw organisatie.

Read More

De invloed van generatieve AI op de toekomst van klantenservice

De invloed van generatieve AI op de toekomst van klantenservice

Wil jij weten hoe generatieve AI de klantenservice verandert? 🚀🤖 Lees onze blog en ontdek inzichten uit het Zendesk CX Trends Report 2023

Read More

De toekomst van klantcontact. Hier moet je rekening mee houden

De toekomst van klantcontact. Hier moet je rekening mee houden

In deze blog delen we inzichten en visie van experts over hoe de toekomst van klantcontact eruit zal zien.

Read More

Bouw aan een sterk klantcontact met superkrachten

De synergie van tech en talent. Bouw aan een sterk klantcontact met superkrachten

We verkennen we de synergie tussen technologie en talent en delen welke belangrijke superkrachten leiden tot succesvol klantcontact.

Read More

‘Technologie ontwikkelt door, wij zorgen dat de uniformiteit niet in het geding komt’

Technologie speelt een centrale rol in het vormgeven van de toekomst van klantcontact, maar het behouden van uniformiteit is even belangrijk.

Read More

Tien manieren waarop klantcontact efficiënt, betaalbaar en winstgevend wordt

Tien manieren waarop klantcontact efficiënt, betaalbaar en winstgevend wordt

In deze blog delen we tien effectieve manieren waarop je klantcontact efficiënter, betaalbaarder en winstgevender kunt maken.

Read More

Zo hou je ook een hoog servicelevel tijdens vakantieperiodes

Zo hou je ook een hoog servicelevel tijdens vakantieperiodes

In deze blog deelt Bruce enkele best practices om een hoog servicelevel te behouden, zelfs wanneer medewerkers op vakantie zijn.

Read More

Hoe klantbeleving bijdraagt aan klantretentie en stijgende verkoop

In deze blog verkent Elmer Sadikrama de impact van CX op klantretentie en verkoopresultaten.

Read More

Van hobbels naar naadloze klantreis. De omnichannelevolutie

Van hobbels naar naadloze klantreis. De evolutie van omnichannel

In deze blog neemt Elmer Sadikrama je mee op een reis door de evolutie van omnichannel klantcontact.

Read More

Data verzamelen en analyseren: waar begin je?

Data verzamelen en analyseren: waar begin je?

In deze blog leggen we uit hoe je als organisatie optimaal gebruik kunt maken van je data.

Read More

Help! Ik mis het overzicht over mijn kanalen!

Help! Ik mis het overzicht over mijn kanalen!

Klanten zoeken contact via verschillende communicatiekanalen. In deze blog vertellen we je wat een geïntegreerd platform je oplevert.

Read More

Zo voeg je waarde toe aan elk klantcontact

Zo voeg je waarde toe aan elk klantcontact

In deze blog delen we zeven praktische tips om waarde toe te voegen aan elk klantcontact.

Read More

Uitblinken in service doe je door écht te luisteren

Uitblinken in service doe je door écht te luisteren

Het leveren van uitmuntende klantenservice is een cruciaal aspect van succesvolle organisaties. Dat begint bij goed luisteren.

Read More

Zo speel je in op klanten die steeds meer verwachten

Zo speel je in op klanten die steeds meer verwachten

In deze blog deelt Elmer Sadikrama zijn zeven beste tips om aan de toenemende verwachtingen van klanten te voldoen.

Read More

Chatbots of conversational AI? Wat zijn de verschillen?

Chatbots of conversational AI? Maak de beste keuze voor jouw klantcontactcentrum

In deze blog legt Bruce Sattler, Technical Consultant bij Contact Center Live, uit wat het verschil is tussen chatbots en conversational AI.

Read More

Topdrukte op je klantenservice? Dit zijn de best practices

Topdrukte op je klantenservice? Dit zijn de best practices

Er zijn van die dagen dat je klantenservice wel een snelkookpan lijkt. In deze blog deelt Bruce een aantal best practices.

Read More

Zo bied je je klant een duizelingwekkend goede ervaring

Je klant een duizelingwekkend goede ervaring bieden? Zo doe je dat!

In deze blog vertelt Elmer Sadikrama welke trends we zien en wat in 2023 een goede klantervaring maakt.

Read More

Een chatbot als volwaardig lid van je serviceteam

Een chatbot als volwaardig lid van je serviceteam? Dit brengt het je!

Hoe veranderen chatbots het werkveld van de klantondersteuning en wat zijn de voordelen?

Read More

Klantloyaliteit verhogen in 2023? Hier moet je op letten

Klantloyaliteit verhogen in 2023? Hier moet je op letten

Klantloyaliteit is belangrijker dan ooit. In deze blog deelt Elmer Sadikrama vier manieren om de loyaliteit van jouw klanten te verhogen.

Read More

5 manieren om in 2023 je selfserviceportal te verbeteren

5 manieren om in 2023 je selfserviceportal te verbeteren

In deze blog deelt Elmer Sadikrama vijf manieren om je selfserviceportal nog verder te verbeteren.

Read More

Trends in de wereld van klantenservice

Trends in de wereld van klantenservice

In deze blog vertelt Elmer Sadikrama met welke trends je rekening moet houden als klantcontactmanager.

Read More

Zo verkort je de gemiddelde afhandeltijd in je contactcenter

Zo verkort je de gemiddelde afhandeltijd in je contactcenter

In deze blog geven we tips om de gemiddelde afhandeltijd te verkorten.

Read More

Waarom is 2023 het jaar van de chatbots?

Waarom is 2023 het jaar van de chatbots?

In deze blog vertelt Elmer waarom 2023 hét jaar van de chatbots gaat worden. Welke ontwikkelingen kunnen we verwachten?

Read More

De vijf grootste voordelen van een chatbot

De vijf grootste voordelen van een chatbot

Sinds 2019 is het gebruik van chatbots met maar liefst 92 procent toegenomen, en dat is niet voor niets. De vijf grootste voordelen

Read More

Zakelijke tekstberichten voor klantenservice? Zo zit het

Zakelijke tekstberichten voor klantenservice? Zo zit het

In deze blog vertelt Elmer Sadikrama wat de voordelen zijn van tekstberichten en welke best practices er zijn.

Read More

Hermes360 opnieuw uitgevonden: intuïtief, omnichannel en AI

Hermes360 opnieuw uitgevonden: intuïtief, omnichannel en AI-ready

Met de nieuwe Hermes360-contactcenteroplossing creëer je de optimale klantreis.

Read More

Selfservice: de baas over je klantgesprekken

Selfservice: de baas over je klantgesprekken

Om concurrerend te blijven ontkom je niet aan het inzetten van selfservicefunctionaliteiten en digitalisering.

Read More

5 mythes – en de realiteit – over customerservicejourneys

5 mythes – en de realiteit – over customerservicejourneys

Vijf misvattingen over wat klanten willen en hoe ze zich gedragen. Hoe lever je klanten wel een betere ervaring?

Read More

Klantreis herinrichten? Combineer technologie en talent

Klantreis herinrichten? Combineer technologie en talent

Dit is het moment om je customer-journey opnieuw in te richten. In deze blog kijken we wat de aandachtspunten zijn.

Read More

Zo zorg je dat je klantcontactcentrum aan de AVG voldoet

Zo zorg je dat je klantcontactcentrum aan de AVG voldoet

In deze blog delen we de drie belangrijkste zaken waar je op moet letten om je klantcontactcentrum AVG-proof te houden.

Read More

Zo beheer je een interne kennisbank

Zo beheer je een interne kennisbank

Met een slimme, interne kennisbank help je je agenten op het juiste moment met het juiste antwoord te komen. Hoe beheer je zo’n kennisbank?

Read More

Alembo zocht naar een online klantenserviceapplicatie, zodat zij hun klanten vanuit Suriname kunnen bijstaan. CCL bood uitkomst.

‘We hebben allebei klantgerichtheid in ons DNA’

Alembo zocht naar een online klantenserviceapplicatie, zodat zij hun klanten vanuit Suriname kunnen bijstaan. CCL bood uitkomst.

Read More

Escalaties aan de telefoon. Zo ga je ermee om.

Escalaties aan de telefoon? Zo ga je ermee om

In deze blog vertelt Mark de Leeuw hoe je als KCC-manager je team in bescherming neemt als een klant over de schreef gaat.

Read More

Verbeter je FCR voor een grotere klanttevredenheid

Verbeter je FCR voor een grotere klanttevredenheid

De FCR heeft direct effect op de klanttevredenheid. Het verbeteren van FCR is daarom essentieel. Hoe doe je dat?

Read More

Zo haal je het maximale uit de data van je KCC

Zo haal je het maximale uit de data van je KCC

In deze blog geeft Mark de Leeuw 5 tips om te zorgen dat de data die je verzamelt nuttig is – en blijft.

Read More

4 Frustraties bij een klantenservice en hoe deze op te lossen

4 Frustraties bij een klantenservice en hoe deze op te lossen

Wie wel eens contact heeft opgenomen met een klantenservice kent de potentiële frustraties. Waar ontstaan die en hoe los je ze op.

Read More

Quality control. Ga verder dan je telefonische kanalen!

Quality control. Ga verder dan je telefonische kanalen!

Quality Control alleen op telefonie? Waarom ook niet op e-mail, chat en alle andere kanalen die je je klanten aanbiedt? 4 tips.

Read More

Selfservice IVR? Dit brengt het Belvilla en haar klanten

Selfservice IVR? Dit brengt het Belvilla en haar klanten

In deze blog vertelt Jasper Joosten wat selfservice IVR is en wat het OYO en Belvilla brengt.

Read More

Digitaliseer je klantenservice voor 100% klanttevredenheid

Digitaliseer je klantenservice voor 100 procent klanttevredenheid

Digitalisering is voor sommige managers een angst. Zonde, want digitalisering kan voor 100% klanttevredenheid zorgen.

Read More

De stem van de klant is de sleutel tot klanttevredenheid

De stem van de klant is de sleutel tot klanttevredenheid

Wat is een VOC-analyse en waar moet je op letten?

Read More

Kwaliteitsmontoring van je callcenter tijdrovend? Echt niet!

Kwaliteitsmontoring van je callcenter tijdrovend? Echt niet!

Met een goed functionerend contactcenter kun je steeds beter inspelen op de wensen van je klant. Tijdrovend? Niet als je het goed doet!

Read More

Callcenter of contactcenter: wat is het verschil?

Callcenter of contactcenter: wat is het verschil?

Inmiddels transformeren steeds meer callcenters naar contactcenters. Wat is het verschil?

Read More

Een klantenservicevisie die werkt? Zo doe je dat!

Een klantenservicevisie die werkt? Zo doe je dat!

Een klantenservicevisie opstellen is één. In deze blog vertellen we je waar je nog meer op moet letten.

Read More

We wensen iedereen een ideale klantreis in 2022

Spetterend het nieuwe jaar in met je KCC! Waarmee doe je dat?

Een heel nieuw jaar vol mogelijkheden ligt voor ons. Met deze vijf tips laat je de medewerkers van jouw klantcontactcentrum shinen.

Read More

Zo maak je van je supportmedewerker een superagent

Zo maak je van je supportmedewerker een superagent

Door een goede supportmedewerker te combineren met de juiste technologie, ontstaan superkrachten waarmee je klant supersnel en heel efficiënt geholpen kan worden.

Read More

Customer Experience? Zo word je een echte kampioen!

Customer Experience? Zo word je een echte kampioen!

Door technologie slim in te zetten, kun je als organisatie het verschil maken als het gaat om de ervaring van je klanten. Zo doe je dat.

Read More

Drie onmisbare KPI's voor een geweldige klantenservice

Drie onmisbare KPI’s voor een geweldige klantenservice

Waarop stuur je om er zeker van te zijn dat je die geweldige klantenservice ook daadwerkelijk neer kunt zetten?

Read More

Transformeer de klantervaring met een moderne IVR

Transformeer de klantervaring met een moderne IVR

Als je belt met een organisatie, wil je snel en efficiënt geholpen worden. Betekende bellen ooit dat je in een eindeloze wachtrij terechtkwam, vandaag de dag zorgt een IVR voor een totaal andere…

Read More

Hoe live chatsupport de klantervaring verbetert

Mensen kiezen vandaag de dag steeds vaker voor live chat. Het verbetert niet alleen de klantervaring, het verhoogt ook nog eens de productiviteit.

Read More

9 Essentiële skills van een callcenter-agent

9 Essentiële skills van een callcenter-agent

Jouw callcenter-medewerkers zijn het visitekaartje van je organisatie. Dat vraagt om een aantal specifieke competenties. In deze blog bespreken we er negen.

Read More

Het callcenter van de toekomst? Dit zijn de 5 trends

Het callcenter van de toekomst? Dit zijn de 5 trends

Met welke trends moet je als klantcontactmanager dealen, wil je klaar zijn voor de toekomst? In deze blog noemen we er vijf.

Read More

Back to basics. Wat is een helpdesk?

Back to basics. Wat is een helpdesk?

Met alle kanalen, functionaliteiten en leveranciers van helpdesksoftware, zou je maar zo de weg kwijt kunnen raken. Tijd om even terug te gaan naar de basis.

Read More

Customer Effort Score verlagen? Zo doe je dat

De optimale klantbeleving is de primaire factor waarmee je je kunt onderscheiden van de concurrentie. Je Customer Effort Score is een belangrijke graadmeter.

Read More

Omnichannel anno 2021, dit moet je weten

Omnichannel anno 2021, dit moet je weten

Bedrijven met een sterke omnichannel-omgeving halen een retentiepercentage van maar liefst 89 procent. Cruciaal dus, vandaag de dag.

Read More

Klantcontact in een hybride werkomgeving? Geen probleem!

Klantcontact in een hybride werkomgeving? Geen probleem!

Thuiswerken is een blijvertje, maar ook het kantoor blijft een grote rol spelen. Hoe ga je als klantcontactmanager om met een dergelijke hybride werksituatie?

Read More

Efficiënt met je tijd omgaan? Negen tips

Efficiënt met je tijd omgaan? Negen tips.

9 Tips om de medewerkers van je klantcontactcentrum efficiënt en effectief aan het werk te zetten.

Read More

Optimaal klantcontact vanuit verschillende locaties? Zo doe je dat

Optimaal klantcontact vanuit verschillende locaties? Zo doe je dat

Vandaag de dag is het belangrijk overal en altijd te kunnen werken. Het werk moet altijd door kunnen gaan. In deze blog 3 maatregelen om rekening mee te houden.

Read More

Als contact center klaar zijn voor de toekomst? Wat betekent dat? Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond neemt je mee, bekijk hier de video!

Het contact center van Veiligheidsregio Rotterdam – Rijnmond klaar voor de toekomst

Als contact center klaar zijn voor de toekomst? Wat betekent dat? Contact Center live zorgde in 2 weken tijd ervoor dat Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond toekomstbestendig werd. Bekijk onze video!

Read More

Gericht leveren als klantcontactmanager. Dit heb je nodig

Als klantcontactmanager wil je gericht kunnen leveren, maar hoe doe je dat? Vier elementen die niet mogen ontbreken.

Read More

Zo blijf je in contact met Millennials en Generatie Z

Zo blijf je in contact met Millennials en Generatie Z

Millennials en Generatie Z nemen een groeiende plek in de economie in. Daarmee is de integratie van WhatsApp in je customerservicestrategie essentieel.

Read More

Hoe blijf je bij als klantcontactmanager?

Hoe blijf je bij als klantcontactmanager?

Digitalisering is in een stroomversnelling terechtgekomen. In deze blog vertelt Rob Wegdam hoe je in die stroomversnelling je hoofd boven water houdt.

Read More

Meer focus op kwaliteit? 4 tips om je op weg te helpen

Meer focus op kwaliteit? 4 tips om je op weg te helpen

Een optimale klantbeleving begint met inzicht, in zowel kwaliteit als in de inhoud. Maar hoe bewaak je als klantcontactmanager de kwaliteit? Vier tips.

Read More

Zicht op je processen? Dit win je ermee!

Zicht op je processen? Dit win je ermee!

Een optimale klantbeleving begint met inzicht. In kwaliteit, in inhoud, historisch en realtime. Zo breng je je organisatie naar een hoger niveau.

Read More

Blije klanten en tevreden medewerkers met een efficiënte klantcontactomgeving

Blije klanten en tevreden medewerkers met een efficiënte klantcontactomgeving

We weten allemaal hoe het voelt om als klant niet gehoord te worden. Met een efficiënte klantcontactomgeving zorg je voor blije klanten en tevreden medewerkers.

Read More

Succesvol klantcontact is een continu proces

Succesvol klantcontact is een continu proces

Als je zorgt dat je klant zich op alle vlakken gehoord voelt, draag je bij aan de ideale klantreis en daarmee aan het succes van je organisatie. Hoe doe je dat?

Read More

5 Ways to Better Understand Your Customers

Every company’s success depends on understanding customers’ desires. In our modern era of big data and artificial intelligence, it may seem that technology holds the key to determining the best ways…

Read More

5 Customer Expectations Your Brand Needs to Meet

What do customers really want? As technology changes the ways in which they interact with brands, expectations continue to shift. While many companies are embracing tools such as artificial…

Read More

5 Tips for Sales Agent Communications

The rise of omnichannel practices has undoubtedly increased pressure on brands to capitalize on every sales opportunity. With customers reaching out on channels as diverse as social media, messaging,…

Read More

6 Customer Survey Mistakes to Avoid

Customer surveys are a time-tested method for gaining valuable feedback. However, the quality of a survey, as well as its timing, make all the difference. If customers feel inconvenienced or fail to…

Read More

5 Tips for Managing Customer Data

Customer data has long been a sensitive issue. Given recent stories in the news about companies mishandling data, it’s no wonder that consumer confidence has been impacted. A Pew Research Center…

Read More

6 Tips for building a thriving help center

Customers want to help themselves. They are more technically savvy than ever and have come to prefer the DIY approach to solving their issues and answering their own questions. In a recent survey,…

Read More

5 must-haves in B2C customer support

Comparing the differences in customer service for business-to-consumer (B2C) and business-to-business (B2B) means understanding the scope of each method. Both approaches are designed to accommodate a…

Read More